Clubinformatie

Hoofdsponsoren

Historie

Sport en spel worden tegenwoordig steeds belangrijker. De meeste mensen hebben meer vrije tijd te besteden. De behoefte aan recreatief sporten is enorm toegenomen. Tafeltennis is één van de meest geliefde recreatie (binnen)sporten. Wie heeft er niet eens een balletje geslagen, thuis of in de garage, in een buurthuis, speeltuin, op de camping of tussen de middag op het werk?

Vaak wordt gedacht dat je goed moet zijn om bij een vereniging aangesloten te zijn. Het tegendeel is waar. Ook mensen die gewoon voor de gezelligheid een balletje willen slaan, zijn bij TTV Waalwijk van harte welkom.

Je wilt niet vrijblijvend een balletje slaan? Voor zowel de junioren als de senioren wordt de mogelijkheid geboden om wekelijks onder begeleiding van een trainer meer te leren over de houding achter de tafel, het voetenwerk, het contraspel etcetera.

TTV Waalwijk is lid van de Nederlandse tafeltennisbond (NTTB) en speelt competitiewedstrijden in afdeling ZuidWest. Onze doelstelling is zoveel mogelijk leden, zowel junioren als senioren, binnen deze bondscompetitie wedstrijden te laten spelen. Daarnaast neemt TTV Waalwijk deel aan de TTL, de Tilburgse Tafeltennis Liga. TTV Waalwijk heeft binnen de TTL-competitie een grote senioren afvaardiging vertegenwoordigd.

Zoals veel Brabanders over 'ons moeder' praten zo gaat dat ook op bij TTV Waalwijk. Leden  van TTV Waalwijk spreken dan ook over onze vereniging. TTV Waalwijk heeft haar oorsprong liggen bij RKC Waalwijk. In 1947 is vanuit de kantine van RKC Waalwijk de Tafeltennisvereniging RKC ontstaan. In 1980 is de naam TTV RKC veranderd in TTV Waalwijk.

De speelzaal van TTV Waalwijk ligt in het nabije centrum van de stad Waalwijk. Waalwijk vormt de centrumgemeente van de woonplaatsen in de Langstraat. Binnen dit gebied van ca. 60.000 inwoners is TTV Waalwijk de grootste tafeltennisvereniging.

In ons home staan 8 speeltafels opgesteld en is voorzien van een barruimte. Deze bar wordt onder verantwoordelijk toeziend oog gerund met leden. Ieder (nieuw) lid draagt 6 keer per jaar hierin zijn 'balletje' bij. Natuurlijk krijgt iedere barmedewerker een Instructie Verantwoord Alcoholverbruik (IVA), zodat hiermee aan wettelijke kaders wordt voldaan.